Alla inlägg den 18 april 2012

Av heartofjia - 18 april 2012 10:52

Ja,jag är trött på vädret,ja det är en sån där sak man inte kan göra något åt och som många människor gnäller över och jag är en av dom som GNÄLLER!! Så du Fru Vinter det är dax för dig att gå och lägga sig nu!


En trimmer som funkar i ena hörnet har gjort mig less på mig själv.Gjort så Ozzy är halvnertrimmad och ser mer skabbig ut än vanligt.Han ser så där "skabbig" ut som en del hundar kan göra på vissa adoptivsidor ifrån nått annat land.Inget illa menat till adptivsidorna eller hundarna där,skulle helt klart kunna adptera hund någon gång i mitt liv.Jag vile bara ge en sk målande bild utav hur jag tycker Ozzy just nu ser ut. Jag är som många andra med så pälshundar självlärd och har inte haft den sortens pengar att lägga ner på en bra trimmer så jag tycker Ozzy ser allmänt galen ut den första veckan efter jag trimmat ner honom men nu ser han alltså extra galen ut.Jaa,jag ska skruva isär våran dåliga trimmer göra rent den,olja den sen får vi se hur mycket bättre jag kan få till det.Och VÄDRET är för jävligt när man han sk pälsvårshundar...Morr...vad jag ogillar dig just nu Fru Vinter!


Jag fortsätter mitt sökande efter bra spån,hö,ev halm och foder till marsvinen.Jag har som sagt var slängt ut frågan på FB sidor och fått lite tips men generellt sätt verkar det vara svårt att få folk att SVARA på frågorna jag har frågat.Inom alla världar "hundvärlden" "kattvärlden" och även inom "marsvinsvärlden" finns det ju massa dolda sociala spelregler.Jag är dåligt på detta överlag oavsett värld och har en "liten fobi i sociala sammanhang" så jag har nog uppfattats på en hel del olika sätt när jag vart till och från och snurrat runt i marsvinsvärlden.Så det kanske är en av anledningarna till att jag ej får svar.


Jag tror än så länge och jag hoppas fortfarande att jag ska få ha en mkt liten marsvinsuppfödning i framtiden,att få åka och ställa ut lite här och där,att få äran att även i framtiden oavsett uppfödning eller ej att få dela mitt liv med ett litet gäng marsvin.Jag återkommer hela tiden till hur "lätta" marsvin är att ha som husdjur.Behagliga,lätta,tacksamma,trevliga,roliga,
personliga,sällskapliga.Jag har då oxå haft många andra smådjur såsom kaniner,hamstrar,möss av olika raser och storlekar.Alla dom djuren är underbara dom oxå,och just möss ligger mig oxå varmt om hjärtat.


Mina djur har ju vart familjemedlemmar så alla djuren har vart mycket viktiga och mycket tama.Många som vart hemma hos mig genom åren både som barn och vuxen som uttryckt sin förvåning kring hur tama djuren mina vart.Att djuren är MED hela tiden inte något man har i bur och tar ut nån gång ibland.Även i dag ser jag hur en del "rynkar på näsan" och kanske frågar om hunden och katten verkligen ska ligga på köksbordet.Med dom orden avslutar jag min förklaring kring hur djuren är familjemedlemmar och hur dom delar livet i vårt hem.


I dag som alla andra dagar finns måsten som behöver utföras så jag ska försöka göra så mycket jag hinner och kan,även i dag kämpar jag på.Här nedan bjuder jag på vardagsbilder på lite av våra djur   

         


Presentation


Här kan du läsa om livet med våra djur!För mer info,vänligen läs hela presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina länkar

Bloggar jag läser

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards