Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Snart OP & höbrist

Av heartofjia - 14 maj 2012 10:06

Då är det mkt snart dax för OP av tänder & käke. Så nu försöker jag allt jag kan med att "göra klart / göra så mkt jag bara kan" innan OP:en. Av erfarenhet vet jag att jag blir helt utslagen och sängliggande efter denna OP.


Och självklart blir det skit & pannkaka av inhandlanet av spån,hö,pellets. För att göra en ganska lång historia kort så säljer inte "våran bonde" höbalar på våren & sommaren. Så vi har raggat runt i närliggande efter en annan som vill sälja detta. Vi trodde vi hittat en,mkt nära oxå! Ack vad vi fick äta upp den känslan. Spånet var allt annat än dammfritt och luktade sjukt starkt,det var mer damm än spån. ÄNGSHÖET som han sålde i balar kom i en säck och det var ALLT annat än ängshö!! Plus att det ej ens var en halv bal.Två av mina marsvin har fått eksem av spånet då det är så dammigt och luktar så starkt. Fyra av mina marsvin har sticksår av det mkt hårda grova höet. Helt sjukt ! Jag har ej bil och körkort så jag kunde ej åka tebax med detta,inte heller kunde jag få skjuts så jag hade lixom inget val än att använda skiten. Det känns allt annat än bra när jag orsakat mina marsvin eksem och sticksår m.m Och nu har såklart alla marsvinen fått bada och jag smörjer med läkande salvor.


Så nu måste jag få tag BRA HÖ,bra burunderlag och en säck med pellets. Jag kan inte riktigt begära att dom som MÅSTE hjälpa mig med ALLA mina djur ska fixa att köpa hem detta. Så jag hoppas hitta HÖ i min direkta närhet och få det hemkört,det andra kan jag ta via ett företag jag får betala dyrt för det men jag har inget val.MEN JAG MÅSTE HA TAG I HÖ!!


Förutom ovanstående så ska hela hemmet städas och allt ska tvättas upp. Och det är tyvärr inte lite att städa upp och tvätta upp då jag vart så frukstansvärt idiotförkyld under en lång period så har städandet ej vart något prioritet och att ta sig till tvättstugan har vart en omöjlighet. Och min syster som ska hjälpa mig till sjukhuset och hem efter OP och sova här ett dygn är allergisk! Så jag måste alltså tokstäda och toktvätta ALLT! Och djuren får ta ett bad dagen innan hon kommer.


I går gav jag mig på att trimma Ozzy trots att min trimmer är nästan helt trasig. Bara 3-4 "taggar" funkar på trimmern och jjaaa..behöver jag säga att det tar många timmar att trimma ner en puff med en sån trimmer? Sen går den på halvfart oxå ... Så i dag måste jag trimma klart hans tassar,ben,innerlår,effilera ur kring öronen oxå. En ny trimmer är något jag vill ha! Två trimmhundar och en dassig trimmer är inte okej!


Ha det bäst ! kram ! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heartofjia - 30 april 2012 10:41

En av mina mycket goda vänner har två valpar kvar i sin senaste kull. En som ska ut på foder & en som är till salu. Dom är superfina båda två ! Så om du eller någon i din omgivning önskar köpa en vacker trevlig sund hund så kika in på hemsidan där du...

Av heartofjia - 23 april 2012 15:01

Suck...Dottern har vart dunderförkyld över en vecka nu och eftersom jag ej blivit sjuk själv så tänkte jag att jag för en gångs skull skulle slippa bli jättesjuk då.Varför ens tänka tanken?Pang poff sitter jag har nu med en dunderförkylning.Jag blir ...

Av heartofjia - 18 april 2012 10:52

Ja,jag är trött på vädret,ja det är en sån där sak man inte kan göra något åt och som många människor gnäller över och jag är en av dom som GNÄLLER!! Så du Fru Vinter det är dax för dig att gå och lägga sig nu!   En trimmer som funkar i ena hörne...

Av heartofjia - 11 april 2012 10:01

I dag ska jag åka till läkaren ggr 2 . Har ingen aning hur det ska gå men det är väl lika bra att dom får säga sitt,jag är trött och fryser,känns som om jag ska frysa sönder. Tur i oturen har döttrana påsklov och tar hand om djuren då jag kommer vara...

Av heartofjia - 7 april 2012 14:48


Klart som korvspad att jag blir så himla jätteledsen när jag har sån fruktansvärda infektioner,hål,med mera i min mun/käken.Jag är kanske extra ledsen för jag är i princip aldrig barnledig och helt plötsligt så blev jag det denna helg.Supertoppen tän...

Presentation


Här kan du läsa om livet med våra djur!För mer info,vänligen läs hela presentationen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina länkar

Bloggar jag läser

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards